Kolega, který prošel ve firmě několika pozicemi. Patří od roku 2005 ke stabilním členům týmu, kteří se snaží posunovat společnost kupředu.
1. Prosím stručně se představ včetně svojí pozice, na které ve firmě pracuješ. Pracuješ ve firmě už dlouho, od kdy? A jak ses k této práci dostal? Působil jsi i na jiných pozicích?
Jmenuji se Jaroslav Gergela a momentálně pracuji na pozici vedoucího oddělení plánování a logistiky. Do společnosti jsem nastoupil na začátku roku 2005, prakticky ihned po absolvování vysokoškolských studií. Ve společnosti tedy pracuji 14 let a věřím, že ještě nějaký ten rok navíc přidám. Za mým začátkem ve firmě stojí životní náhoda a pan Jiří Janošík, tedy tehdejší spolumajitel společnosti Janošík-Weekamp s.r.o., který měl primárně zájem posílit své fotbalové družstvo ve Valašských Příkazech. Ve společnosti tehdy hledali novou administrativní sílu a já, jakožto absolvent bez praxe, jsem přivítal možnost pracovat ve společnosti se zahraničním kapitálem na pozici, kde jsem měl možnost využít své vzdělaní z ekonomické fakulty a dál se rozvíjet.
Po pár měsících rozkoukávání na pozici “kluka pro všechno” jsem od vedení společnosti dostal nabídku řídit pomalu se zvětšující oddělení kontroly kvality. Práce na kvalitě mi pomohla v pochopení výroby, dozvěděl jsem se obrovskou spoustu informací. Zároveň jsem intenzivně využíval angličtinu při překladech nových manuálů. Celkem jsem na kvalitě strávil krásných 5 let a loučení se super kolegy na oddělení bylo těžké.
Nicméně čekala mě nová výzva v podobě pozice vedoucího oddělení finální montáže a expedice. Práce na konci výroby mě naplňovala hlavně díky lidem, které jsem měl kolem sebe, a ikdyž byly i chvíle složité, tak vědomí, že se máte o koho opřít, mi vždycky dodalo sílu to tady nevzdat.
Po 8 letech strávených v expedici jsem dostal příležitost posunout se dál a působit na pozici vedoucího plánování a logistiky. Zde jsem zatím rok a půl a de facto stále na začátku.
2. Cítíš ve firmě pevné zázemí? Naplňuje Tě Tvá práce? A jaký je kolektiv lidí, se kterými pracuješ?
Firma rozhodně silná je, což dokazují nemalé investice, které všichni můžeme vidět v podobě nových budov, strojů a obecně v podobě vylepšování pracovních podmínek zaměstnancům. Co je potřeba zpevnit, je především kolektiv nás všech tak, abychom vždy všichni táhli za jeden provaz a šli stejnou cestou za stejným cílem.
Moje práce mě zatím nenaplňuje tak, jako na předchozích pozicích. Stojí za tím zřejmě skutečnost, že vynaložené úsilí zatím nenese výsledky tak rychle, jak jsem původně doufal. Životně jsem ale nastavený tak, že nic se nemá vzdávat a že trpělivost růže přináší. Proto věřím, že mravenčí práce moje a lidí kolem, která často není vidět, se projeví a přinese své ovoce.
Můj tým je podobný jiným, má své tahouny a ty, kteří ještě tak nějak hledají svoji roli. Jsou v něm vnitřně motivovaní lidé, kteří jsou ochotni udělat maximum, ale i takoví, které musíte do práce honit. Vedení THP vnímám rozhodně jako složitější proces. Samozřejmě nemůžu nezmínit, že k tomu přispívá i poměr mužů a žen – s Lukášem Vaculkou jsme pod těžkou nadvládou 13ti kolegyň.
3. Co se ti ve společnosti nejvíce líbí? A je něco co se ti naopak nelíbí?
V posledních několika měsících se dala do pohybu spousta věcí a s příchodem pana Maloty se dává věcem řád, který je nezbytný pro fungování tak velké společnosti, jako je ta naše. S respektem k dosavadní práci všech kolegů to vnímám jakou velkou šanci získávat nové zkušenosti a učit se novým pracovním návykům a dovednostem.
Co se mi nelíbí je chování a přístup některých zaměstnanců, kteří nerespektují pravidla nejen firemní, ale ani základní pravidla slušného chování. To je ale zřejmě odraz stavu celé české společnosti, nejen naší firmy.
4. Co má na starosti oddělení, na kterém pracuješ a jak probíhá tvůj běžný pracovní den?
Oddělení plánování a logistiky má obecně roli podpůrnou a mělo by zajistit všechny potřebné náležitosti pro hladký průběh výroby našich produktů. Jedná se o procesy přijímání zakázek, jejich zpracování, naplánování do výrobního plánu, proces vytištění a kontroly objednávek, zajištění všech materiálových toků, veškerá administrativa. To vše za intenzivní spolupráce s kolegy z Holandska.
Po příchodu do práce se snažím naplánovat aktivity pro daný den, nicméně často se plány mění s ohledem na nové požadavky a problémy, které se během dne vyskytnou a které je nutno přednostně vyřešit. Takže o nějakém typickém pracovním dni se nedá mluvit.
5. Jak trávíš svůj volný čas?
Mimopracovní aktivity bych rozdělil do tří skupin. Nejvíce času spolknou rodičovské povinnosti, po nich následuje trenérská práce s fotbalovou mládeží u nás ve Valašské Polance a když ještě nějaký čas zbyde, trávíme čas jinými sportovními aktivitami. Když seženeme hlídání, občas vyrazíme s manželkou za kulturou.