Alena Orságová, Teamleader na informačním (datovém) oddělení

Dosud jsme vám představovali kolegy – chlapy, ale také ženy jsou ve společnosti od začátku. Jednou z nich je i Alena, a i když bylo její působení přerušeno mateřskou, je součást týmu od 2003.

1. Prosím stručně se představ i svoji pozici, na které ve firmě pracuješ. Pracuješ ve firmě už dlouho, od kdy? A jak ses k této práci dostala?
Jmenuji se Alena Orságová a pracuji jako Teamleader na informačním (datovém) oddělení.

Vystudovala jsem Střední průmyslovou školu strojnickou ve Vsetíně. Poté jsem se rozhodla pro jednoleté studium angličtiny v Brně. Plánovala jsem, že si užiji poslední “studentské” prázdniny, ale když jsem dělala autoškolu, zmínila se jedna kolegyně, jejíž manžel pracoval tehdy u pana Janošíka ve Val. Příkazích, že hledají na Oremburk někoho, kdo umí anglicky. Vůbec jsem netušila, kde se to místo nachází, ale šla jsem na pohovor, vzali mě, poprvé dovezli na Oremburk a od té doby ( r. 2003) jsem tady.

Tehdy to byla ještě malá firma na úplném začátku. Tím, že jsme byly v kanceláři jenom dvě, byla moje práce velmi různorodá. Od plánování dveří, účetní a mzdové agendy, uklízečky, clení kamionů, dělání inventur ve skladu až po tlumočníka. Skoro každý týden tu byl někdo z Holandska zaučovat lidi ve výrobě a bylo potřeba tlumočit. Myslím, že to byla ta nejlepší škola, díky které jsem načerpala většinu znalostí o výrobě, které jsem uplatnila zejména v době, kdy jsem se věnovala už jenom plánování až do odchodu na mateřskou dovolenou.

Po návratu v r. 2013 pracovala již firma v systému Navision. Pro mě to byla velká neznámá, ale lákalo mě dozvědět se o tom něco víc, a tak když přišla nabídka na práci v datovém oddělení, souhlasila jsem. Tím se začala má velice úzká spolupráce s kolegy v NL, spousta náročných školení, učení se novým věcem, které jak jsem postupně zjistila, vlastně nikdy nekončí 😊

2. Cítíš ve firmě pevné zázemí? Naplňuje Tě Tvoje práce? Jaký jste kolektiv?
Ano, osobně cítím ve firmě pevné zázemí.

Práce mě baví (občas snad i naplňuje) a jsem ráda, že tu můžu uplatnit své vzdělání.

Za tu dobu co jsem ve firmě, jsem sdílela kancelář s tolika kolegy, že už to asi ani nespočítám. Až na jednu výjimku jsem měla vždy štěstí na super kolektiv.

3. Co se ti ve společnosti nejvíce líbí? A je něco co se ti naopak nelíbí?
Líbí se mi, že firma poskytuje možnost práce na zkrácený úvazek a velmi si cením právě přátelského prostředí. Není asi nic, co by se mi vysloveně nelíbilo. Kdyby něco takového bylo, tak už tady nepracuji.

4. Co má na starosti vaše oddělení a jak probíhá tvůj běžný pracovní den?
Tak to je záludná otázka, na kterou není úplně jednoduché odpovědět.I pro většinu kolegů jsme tak trošku záhada.

Pracujeme ve dvou systémech: Navision a e-Con.

V Navisionu jsou veškerá data, která potřebuje výroba i ostatní oddělení v ČR, NL a nově i v Indonesii ke své práci. Oni nám pošlou požadavek na vytvoření něčeho nového nebo úpravu stávajícího a na nás je vědět, kde a jak to udělat.

e-Con používá obchodní oddělení v NL pro konfiguraci dveří. Zákazník si v něm vybere model dveří, zámky, panty, barvu, sklo, atd. Všechno co je možné tady vybrat, má svůj původ z části v datech, která jsou v Navisionu a další díl je práce našich kolegů programátorů ze zlínské kanceláře, se kterými úzce spolupracujeme.

Momentálně jsme v našem informačním týmu tři. Každá se specializujeme na určitý druh práce.

Já mám na starosti řešení složitějších úkolů, které vyžadují podrobnější znalosti systému a práce jednotlivých oddělení.

5. Jak trávíš svůj volný čas?
Momentálně veškerý svůj volný čas trávím s manželem na dokončování domu, případně na výletech s dětmi. Jinak ráda čtu knihy, poslouchám hudbu a občas si zabrnkám na kytaru.